اسپاسم عضلات صورت

در دو طرف صورت عصب هایی وجود دارند که وظیفه آن ها کنترل ماهیچه ها و انقباض و کشش آن ها است. اگر به این عصب ها فشار وارد شود باعث میشود حرکات ماهیچه ها غیر عادی گردد.

اسپاسم عضلات صورت با حرکات غیر طبیعی یک طرفه صورت مشخص می شود که از اطراف چشم شروع شده و به اطراف دهان ادامه پیدا می کند و یکطرفه است . این بیماران دچار انقباضات غیرارادی و مکرر نصف صورت خود هستند.

گاهی اوقات مصرف دارو و تزریق بوتاکس نمی توانند اسپاسم را کنترل کنند و یا ممکن است عوارض جانبی داشته باشند. جراحی اغلب در مواقعی که اسپاسم شدید است، پیشنهاد می شود. جراحی درمانی قطعی برای پرش های غیر عادی صورت است.

از عوارض جراحی این بیماری میتوان به کاهش شنوایی اشاره کرد که به دلیل نزدیک بودن عصب شنوایی و عروق آن به عصب صورتی است. البته با مونیتورینگ شنوایی حین عمل این عارضه کمتر دیده میشود و ما خیلی بندرت دیده ایم.

با مراجعه به بهترین جراح مغز و اعصاب و اعتماد به پزشک نگرانی درباره عوارض این جراحی نداشته باشید.

جراحی رفع فشار عروق برروی عصب صورت ( میکرو وسکولار دکمپرشن) توسط دکتر صمدیان

بیمار به علت اسپاسم عضلات صورت سمت راست که از ۲ سال قبل شروع شده بود به مطب مراجعه کردند لازم به ذکر است که بیمار درمان های مختلف و تزریق بوتاکس را هم انجام داده بود که جوابی از این درمان ها نگرفته بودند.بیمار تحت عمل جراحی میکروسکوپی برداشتن فشار عروق از روی عصب و قرار دادن تفلون بین شریان (AICA) و عصب فاشیال و به کمک نورومانیتورینگ جهت حفظ شنوایی و عملکرد عصب صورت قرار گرفت،اسپاسم بیمار برطرف شد و بیمار عارضه خاصی نداشت.

میکرو وسکولار دکمپرشن

جراحی میکروسکوپی برداشتن فشار عروق از روی عصب

جهت رزرو نوبت با شماره های موجود تماس بگیرید :

ادرس:

تهران خ ولیعصر-سه راه توانیر-روبروی بیمارستان دی (دوم گاندی) ساختمان پزشکان آریا ،طبقه ۳ ، واحد ۸

شماره تماس : ۸۸۶۵۴۲۰۸- ۰۲۱۸۸۶۷۲۱۳۸

موبایل: ۰۹۱۲۸۳۵۲۲۶۹